Kako su milenijalci od podstanara postali kupci nekretnina?

Milenijalci dosad nisu bili poznati kao kupci nekretnina. Brojna istraživanja ukazivala su da se ne žele vezati za jedno mjesto jer često mijenjaju poslove. Radije su birali podstanarstvo. No, u protekle dvije godine i to se promijenilo. Kako i zašto proučila je Kristina Matušić, agentica za nekretnine. Milenijalci su poznati još i kao generacija Y, rođeni od 1981. do 1996.godine. Nakon njih slijedi generacija Z.

Milenijalci kao generacija iznajmljivača

Milenijalci su prva generacija koja je odrasla u doba interneta te ih obilježava povećana upotreba i poznavanje interneta, mobilnih uređaja i društvenih medija. U svom radnom stažu pretrpjeli su značajne ekonomske promjene od recesije 2008. do pandemije COVID-19. 

Iz svih tih razloga za njih je bilo karakteristično da su živjeli s roditeljima dulje od prethodnih generacija te nisu bili skloni kupovanju stanova već su radije birali život u iznajmljenom stanu na lokaciji koja im se sviđa.

Međutim i to se naočigled mijenja.

Kakve stanove traže milenijalci?

Milenijalci kao novi kupci nekretnina

Milenijalci su posljednjih godina odbacili svoju titulu „generacije iznajmljivača“ te ušli na tržište kao kupci nekretnina.

Kristina Matušić, agentica za nekretnine

Njihovi zahtjevi su nešto drugačiji u odnosu na zahtjeve prijašnjih generacija, a na to je uvelike utjecala između ostaloga i pandemija.

Nikad nisu ostajali kod kuće koliko u vrijeme pandemije zbog čega  je postalo iznimno važno posjedovati prostor koji zadovoljava potrebe boravka i rada u stanu ili kući.

U prošlosti, milenijalci nisu bili skloni kupovini nekretnine za stanovanje jer ih je više privlačila fleksibilnost promjene posla i preseljenja u druge gradove u potrazi za boljim prilikama u karijeri.

Aktiviranje milenijalaca na tržištu nekretnina

Budući da je danas rad od kuće postao normalan time je i posjedovanje nekretnine za život postalo važnije nego ikad.

Nije tako loše biti vlasnik nekretnine

Pandemija je potpuno promijenila razmišljanje milenijalaca. Umjesto iznajmljivanja stanova i čestog mijenjanja lokacija zaključili su da je bolje plaćati mjesečnu ratu koji će vas s vremenom učiniti vlasnikom stana ili kuće.

Aktiviranje milenijalaca na tržištu nekretnina povezano je i s rastom njihovih mogućnosti, primanjima te niskim kamatnim stopama što je postala savršena kombinacija za kupnju nekretnine.

Budućnost mnogim pojedincima donosi nastavak rada od kuće.

Tehnologija koja olakšava kupnju stana ili kuće

U današnje vrijeme tehnologija je postala ključna za proces kupnje kuće. Korištenje interneta i mobilnih uređaja za pronalaženje, pregledavanje i kupnju nekretnine postalo je normalno među milenijalcima.

Prilikom kupnje nekretnine tehnologija im je omogućila brzo prikupljanje informacija, selektiranje, zakazivanje termina te postavljanje pitanja o nekretninama.

Pametni interijer

Milenijalci su generacija koja teži uspostavljanju ravnoteže između privatnog i poslovnog života.

Žele domove s prostorima koji se mogu koristiti u više namjena. Na primjer, veliki balkon koji može služiti kao prostor za rekreaciju.

Kako rad od kuće i učenje od kuće postaju mainstream, traže smještaj koji ima pametan interijer, a svakako uključuje open space kuhinju i boravak.

Također, budući da često rade od kuće važno im je da je nekretnina ima kutak za rad.

Sve u svemu, traže koncepte prilagođene radu i provođenju vremena kod kuće.

Lokacija kao važan kriterij kod odabira doma

Prilikom traženja nekretnine lokaciju najčešće biraju prema blizini posla, sportskih sadržaja, restorana, shopping centara i povezanosti s ostalim dijelovima grada.

Obzirom na prezauzetost poslom te da svoje slobodno vrijeme cijene i vole provoditi s prijateljima i u sportu, nisu skloni upuštati se u gradnje, velika preuređenja i projekte već su usmjereni prema nekretninama koje su spremne za useljenje i ne zahtijevaju velike renovacije.

Milenijalci nisu ljubitelji renovacije

Još uvijek vole ući u nekretninu, vidjeti što kupuju, „osjetiti“ prostor, izuzev kada se radi o novogradnji koja se kupuje u izgradnji pa to nije moguće, ali tada su tu vizuali.

Digitalna generacija Z

Na tržište nekretnina nam uskoro stiže i generacija Z koja će kao potpuno digitalna generacija kupovati i birati svoje domove na potpuno nov način.

Kao prvi i najočitiji pokazatelj velike razlike je želja pripadnika generacije Z da postanu vlasnici stanova prije 25. godine života.

Generacija Z rođena je u vrijeme smartphonea, brzog interneta, tableta. Zaboravili su Facebook te su se potpuno okrenuli Youtube-u, Instagramu i TikToku. Generacija Z kao prva potpuno digitalna generacija koristi tehnologije svakodnevno, od učenja, komunikacije, kupovine, putovanja, druženja  pa sve do zabave.

Nastavno na to slijedi nam i potpuno nova marketinška i prodajna industrija kojom ćemo se morati prilagoditi tržištu kojim će dominirati potrošači generacije Z.