Kako odrediti dobru početnu cijenu nekretnine, a pritom ne gubiti vrijeme i novac?

Kad odluka padne i odlučite ubaciti svoje kvadrate u tražilice i oglase jedno od prvih i najtežih pitanja je kako odrediti cijenu nekretnine. Puno je tu faktora bitno, a koji su to – stručno je pobrojala i na jednom  mjestu objasnila Kristina Matušić, agentica za nekretnine. Za sebe voli reći da ne prodaje nekretnine već životne prilike i domove. U svoj posao ulaže mnogo truda i vremena. Prodaje i traži nekretnine za klijente najviše u centru grada Zagreba, to je tržište koje dobro poznaje.

Kako odrediti cijenu nekretnine za oglas?

Trenutno smo svjedoci vrlo aktivnog tržišta nekretnina, no i dalje imamo veliki broj nekretnina koje se ne prodaju, već iste oglase viđamo duži period. Koji je tomu razlog? Više faktora utječe na neprodavljivost nekretnine.

Kristina Matušić, agentica za nekretnine

Jedan od čestih razloga zašto se nekretnina ne prodaje je cijena koja je bez obzira na trenutno stanje tržišta nerealno postavljena.

Prodavatelji najčešće prilikom postavljanja cijene kao mjerilo vrijednost nekretnine na tom području uzimaju razne oglase. Ti oglasi su često u optjecaju već duži niz mjeseci što je jedan od pokazatelja da je, između ostaloga, cijena pogrešno postavljena.

Cijene koje viđamo u oglasima nisu uvijek i one po kojima se prodaje. O prosjecima realnih cijena po gradovima je teško govoriti, jer je, na primjer, cijena kvadrata stana u Zagrebu po kvartovima vrlo različita.

Susjed je rekao…provjerite pošto je stvarno kvadrat stana u susjedstvu!

Također, za pogrešno postavljenu cijenu često su krive i priče iz susjedstva.

Rečenica : „Moj susjed je prodao skuplje“ je rečenica koju biste trebali razmotriti s oprezom kako vas ne bi navela na krivi put koji vas kasnije u prodaji može koštati više uzaludnih mjeseci oglašavanja na tržištu.

Svakako bi bilo dobro provjeriti tu informaciju prije nego svoju cijenu postavite na temelju te priče.

Koliko košta kvadrat u susjedstvu?

Ukoliko utvrdite da je susjed zaista i prodao skuplje nego što ste vi planirali, vrlo je važno provjeriti  je li susjedov stan  identičan vašem, je li  iste kvadrature i tlocrta, istog stupnja uređenosti, opreme i slično.

Kupnja i prodaja stana je subjektivan doživljaj koji može pokvariti računicu

Još jedan razlog krivog postavljanja cijene je subjektivnost i emotivnost vlasnika u odnosu na samu nekretninu.

Vlasnici nekretnine često vide samo dobre strane. Na mane su navikli te su ih kroz godine prestali i smatrati manama.

Kako ne biste i vi završili na listi sa stanom koji se nikako ne može prodati,  prilikom postavljanja cijene konzultirajte se sa stručnom osobom. Ukoliko imate svog agenta poslušajte njegovu sugestiju. On je taj koji je vani na tržištu i zna situaciju, te vam u svakom trenutku može pomoći savjetom ili sugestijom i reći vam jeste li ste sa svojom željenom cijenom u okvirima trenutnog stanja na tržištu.

Stanje nekretnine zaslužno je za bolji dojam i bolju cijenu

Prodavatelji cijenu često postavljaju na temelju svojih želja / potreba, a ne temeljem stvarnog stanja na tržištu. Ako tek planirate prodaju, a niste informirani kako će se kretati cijene nekretnina u budućnosti, vaše bi želje mogle ostati neostvarene.

Na formiranje cijene pojedinog stana utječe dakako i starost nekretnine, a ukoliko se radi o zgradi tada utječe opće stanje zgrade, stanje stubišta, fasade, održavanje, visina pričuve.

Kristina Matušić, agentica za nekretnine

U ovo izazovno vrijeme, kada se svi žale na manjak slobodnog vremena, pokušajte ipak pokrenuti susjede, organizirajte zajedničku akciju čišćenja dvorišta, očistite i okrečite stubište, obojite stolariju na stubištu, postavite biljke i zamijenite žarulje.

Neka prvi dojam kupca prilikom ulaska u zgradu bude dobar.

Pospremite stan prije prodaje, tako jednostavan, a učinkovit savjet

Još jedan od razloga zbog kojih se nekretnine mjesecima povlače po oglasima je što ponekad nisu dobro pripremljene za prodaju. Želite li doznati kako nekima uspijeva uz manja ulaganja brzo prodati nekretninu, evo nekoliko korisnih savjeta:

Priprema za prodaju uključuje određene estetske i zahvate kozmetičke prirode koji uvelike pridonose općem boljem dojmu nekretnine.

Nepospremljen stan može kod kupca izazvati osjećaj nereda te će mu razbacane stvari odvlačiti pažnju. Isto je i sa neugodnim mirisima, uprljanim zidovima, zaraslim dvorištem.

Uredan stan, oprani prozori, okrečeni zidovi, provjetrene prostorije te uredno dvorište stvaraju osjećaj ugode i čistoće.

Zamislite da majicu u dućanu objese zgužvanu, neispeglanu, ne stave je na pravo mjesto,  tamo gdje pripada po boji ili stilu! Isto je i s nekretninom. Prije prodaje obujte cipele kupca.

Kristina Matušić, agentica za nekretnine

Prošetajte svojim domom i zamislite da ste prvi puta u njemu. Zapišite što biste kao kupac primijetili i zamijenite ili popravite ono što vam se ne sviđa. Očistite nered, maknite suvišne detalje iz prostora, pustite svježi zrak u prostor.

Detalji mogu znatno utjecati na dojam i u konačnici postizanje dogovora.

Omogućite kupcu mirno razgledavanje nekretnine

Još je jedna situacija koju često susrećemo, a koja može utjecati na bolju i bržu prodaju. Ponekad je jednostavno previše osoba prisutno kada kupci dolaze pogledati nekretninu.

Zamislite sebe u cipelama kupca – dolazite sami ili s nekim pogledati nekretninu koja vas zanima. Tamo vas, osim agenta, čekaju vlasnici, supruga i suprug, njihova djeca, pas, te vas svi srdačno dočekuju i pokušavaju vam skrenuti pažnju da ste ste pronašli svoj idealan dom.

U tim trenucima sva pažnja kupaca je na vlasnicima i komunikaciji te nisu u mogućnosti osjetiti nekretninu, sagledati ju u miru, razmisliti kako bi ju prilagodili sebi.

Prevelikim brojem prisutnih ukućana sve to pada u vodu, kupci na kraju izlaze iz nekretnine, a da nisu ni sami sigurni što su zapravo vidjeli osim stanovnika te će često takvu nekretninu maknuti sa svog popisa.

Prilikom dolaska kupaca u stan, prisjetite se zašto je dobro angažirati agenciju za nekretnine i ostavite ih same s agentom. Oni neće kupiti nekretninu zato što ste im vi simpatični.

Većina kupaca se ugodnije osjeća kada vlasnik nije prisutan. Tada se duže zadržavaju u nekretnini, slobodno razgovaraju bez rizika da će ući u raspravu s vlasnikom, opušteniji su pa se time osjećaju ugodnije i lakše se zamišljaju u prostoru.

Kristina Matušić, agentica za nekretnine


Zamislite sebe u toj situaciji. Što biste više voljeli – doći u nekretninu u kojoj je prisutan vlasnik ili podstanar ili biste radije bili sami s agentom?

Tri najvažnije stvari za određivanje cijene nekretnine: lokacija, lokacija, lokacija

Osim razloga na koje možemo utjecati tu je i lokacija na koju prilikom postavljanja cijene ne možemo utjecati. Lokacija je nešto od čega se u pravilu kreće i što prvo diktira početnu cijenu.

Ona je prva na popisu kada si postavljamo pitanje kako odrediti cijenu nekretnine.

Lokacija je uvijek utjecala na cijenu neovisno radilo se o stanu, kući, poslovnom prostoru, garaži, zemljištu. Pojedine vrste nekretnina (stanovi, kuće, garaže, poslovni prostori) na različitim lokacijama postižu potpuno različite cijene.

Lokacija jako formira cijenu nekretnine

Gradovi se šire, mijenjaju se načini stanovanja, grade se nova naselja te nekadašnji jeftiniji rubni dijelovi grada sada postaju kvartovi koji pariraju drugim starijim kvartovima.

Pariraju im zahvaljujući planski izgrađenim kvartovima, sadržajima koje pružaju svojim stanovnicima, povezanosti s ostalim dijelovima grada. 

 
Kako ne biste propuštali prilike i gubili dragocjeno vrijeme na tržištu, definirajte vrijednost nekretnine realno i bez emocija i pripremite nekretninu za prodaju prema savjetima stručnjaka. Dobra procjena vrijednosti oglašene nekretnine brže dovodi prave kupce.

Kako odrediti cijenu nekretnine je pitanje koje zahtijeva više pogleda, s raznih strana.

Često čujem argument nama se ne žuri. Slažem se, ne treba nigdje bezglavo juriti, ali isto tako postavila bih pitanje je li cilj gubiti vrijeme?