Već i na samo postavljanje, pitanje kako brzo prodati nekretninu mami duboki uzdah, zar ne? Kako i ne bi kada postoji toliko faktora koji utječu na prodaju stana ili kuće, a usput se suočavamo i s pritiskom da to napravimo dovoljno brzo, uz što bolju cijenu na tržištu, sigurno i efikasno.
Sada možete slobodno glasno izdahnuti, jer ne preostaje nam ništa drugo nego zaključiti kako o prodaji nekretnine u moru konkurencije (s raznim prednostima kao što je to novogradnja, odlična lokacija, vrhunsko uređenje interijera) ponajviše ipak znaju stručnjaci fokusirani na tržište nekretnina u Hrvatskoj.
Iz prakse stručnjaka doznajemo tri komponente koje su ključne za brzu i uspješnu prodaju, a mi smo ih nadopunili još ponekim savjetom.
Pred vama je mali vodič uz kojeg ćete izbjeći greške u prodaji nekretnine, a kojima se nesvjesno sabotira prodaja kakvu svatko priželjkuje – u kratkom vremenskom roku po najboljoj tržišnoj cijeni. Uz dobru pripremu čak se i hitna prodaja stana više neće činiti tako ogroman zalogaj!
1. Savjet: odredite dobru početnu cijenu nekretnine
Bez obzira je li u pitanju prodaja apartmana na moru, stanova u novogradnji ili starogradnji, prodaja nekretnine preko agencije ili bez posrednika, dvije su ključne stvari kada je u pitanju prodaja nekretnine – dobar oglas i realna cijena.
Kako se vaš oglas ne bi mjesecima vukao po tražilicama i oglasnicima treba znati kako odrediti početnu cijenu nekretnine.
Smatram da ne treba pretjerati s postavljanjem cijene. Statistike pokazuju da stanovi koji se prodaju po realnoj ili malo većoj cijeni (uz planirani popust), postižu na kraju veću cijenu nego u slučaju kada vlasnik stana kreće sa strategijom: stavit ću visoku cijenu pa ću je postepeno spuštati. Takvi stanovi statistički dokazano postižu nižu cijene.
Ivan Varat, savjetnik za nekretnine
Najčešće greške koje prodavatelji rade prilikom postavljanja cijene
Nekretnine na čijoj visokoj cijeni vlasnici nerealno inzistiraju obično se zadržavaju dulje u oglasnom prostoru, gube na atraktivnosti te otvaraju vrata sumnjičavom pristupu potencijalnih kupaca.
‘’Zainteresirani za kupnju se obično tada pitaju što to nije u redu s oglašenom nekretninom. Sve je manje zainteresiranih kupaca i tada vlasnici nekretnine obično moraju spustiti cijenu ispod one koju su realno mogli postići‘’, dodatno je objasnio Ivan Varat, savjetnik za nekretnine
Precjenjivanje nekretnine zamka je u koju se vlasnici daju vrlo lako uhvatiti. Ipak, prodaja stana ili kuće u sebi ne sadrži samo komponentu realne vrijednosti već i one koju je puno teže odrediti – sentimentalne važnosti.
Kako spustiti cijenu nekretnine, a da ne izgubite na vrijednosti
Svakom kupcu je u interesu spustiti cijenu nekretnine koju je zapikirao, no s druge strane stola je prodavatelj koji će učiniti sve da se to ne dogodi. Pregovarati oko cijene stana ili kuće je sasvim normalna stvar, dio tradicije, mentaliteta i procesa kupoprodaje. Ako ne ostvare neki popust ljudi nemaju osjećaj da su dobro trgovali, tako je i s nekretninama.
Na tržištu je trenutno sve primjetnija velika razlika između traženih i postignutih cijena, što govori o pomalo nerealnim apetitima prodavatelja.
stanarica.hr
Prema najnovijim podacima razlika između oglašenih i stvarnih, realnih cijena iznosi 15 posto i više! Takvom izazovu na tržištu najbolje je pristupiti objektivno, jer dobra procjena vrijednosti nekretnine u startu, može ubrzati prodaju.
2. Savjet: pripremite svoju nekretninu za prodaju
Ako prodajete stan, a prije dolaska kupaca ste ga sredili prema pravilima home staginga, možete ga prodati duplo brže, kažu stručnjaci. Home staging je na našem tržištu nekretnina još uvijek nedovoljno poznat pojam. Možda je bolje i preciznije reći da je to usluga koja itekako može podići vrijednost nekretnine koju prodajete.
Naravno, ovdje se ne radi o zatajivanju skrivenih mana kuća ili stanova na prodaju, već o isticanju prednosti.
‘’Kada se radi o pripremi stana za prodaju važno je obratiti pozornost na sitnice i detalje koji pridonose stvaranju cjelovite slike. Obično se mogu popraviti uz malu investiciju, a psihološki pridonose stvaranju sasvim drugačijeg dojma koji poručuje da se netko brine o nekretnini i održava je lijepom’’, rekao je Ivan Varat.
Prvi dojam je važan kod prvog razgledavanja
Svi znamo o moći prvog dojma, a osim njegove uloge odlučujući faktori u sklapanju prodaje mogu biti osjećaji i intuicija. Emotivan aspekt ponekad će motivirati kupca da zažmiri na logičke nedostatke koje ima nekretnina, zato stručnjaci za nekretnine i home staging savjetuju kako u pripremi stana za prodaju treba zadovoljiti svih pet osjetila potencijalnog kupca.
Očistite stan i uklonite suvišne stvari
Možete to napraviti sami ili koristiti usluge servisa za čišćenje, ali krajnji rezultat bi trebao biti isti – besprijekorno čist dom! Za početak uklonite osobne stvari koje bi mogle pokvariti dojam, poput nakupljenog posuđa ili rublja. Bacite i pogled prema stropovima uklonite i najmanja zrnca prašine ili ostatke paukove mreže.
Osvježena boja zidova svakako je prednost. Podovi također moraju ostavljati dojam besprijekorne čistoće pa i ako imate ljubimce. Tepihe odnosite na kemijsko čišćenje i dobro ulaštite parket ili pločice. Zamijenite rasklimane ili lomljene detalje u vašem interijeru te obavite sitne popravke
Zašto su bitne profesionalne fotografije nekretnine?
Kada smo se uvjerili u realnu kvalitetu svoje imovine svatko tko i najmanje zna o trgovini svjestan je koliko je za uspješnu prodaju važan marketing.
No, kako primijeniti dobar marketing u prodaji nekretnine? Vrhunska multimedija termin je zapravo za koji se odlučuje Ivan kada nam objašnjava što je sve potrebno za glavni marketinški alat prilikom prodaje stana ili kuće – oglas.
‘’Multimedija zaista mora kvalitetna. Ovdje se radi o fotografijama visoke rezolucije na kojima ne smije biti vidljivo posuđe, rublje i slični osobni predmeti. Važno je prezentirati nekretninu, a vizuali trebaju biti dio jednog lijepog oglasa. Marketinški dio na početku je jako važan dio prodaje’’
Ivan Varat, savjetnik za nekretnine
Nekretnine imaju veliku financijsku vrijednost stoga je i logično da oglas za njihovu prodaju vizualno treba preslikavati takvu vrijednost.
Ako ste profesionalni agent za nekretnine, osvijestite i važnost vlastite portretne fotografije koja je često sastavni dio oglasa. Kupci ne biraju samo nekretninu, već i partnera na kojeg se mogu osloniti u jednoj od najvažnijih odluka u svom životu.
Oglas treba ostavljati profesionalni dojam, a to se postiže upravo kvalitetnim fotografijama svih prostorija visoke rezolucije i ako je moguće prilaganjem tlocrta nekretnine koji će kupcu dati informacije o rasporedu i veličinama prostorija u stanu ili kući.
Fotografije je najbolje napraviti tijekom dana, kvalitetnim fotoaparatom (ne ustručavajte se angažirati i profesionalnog fotografa) i tako u najboljem svjetlu prikazati nekretninu.
Srdačna dobrodošlica
Prije nego što zakorače u interijer, kupci će steći dojam o vašoj nekretnini već samim pogledom na njezin prilaz. Prostor ispred ulaznih vrata dobro očistite i uklonite suvišne predmete poput obuće, kišobrana…
Ako imate okućnicu, travnjak održavajte urednim, a biljke zdravima. Suzdržite se od zahtjeva za izuvanjem obuće kod potencijalnih kupaca, jer oni ipak nisu vaši gosti. Svakako ih nemojte požurivati, a u znak pažnje postavite zdjelicu s bombonima ili nekim ukusnim zalogajčićem.
Dopustite kupcu koji je u potrazi za svojim idealnim stanom da sam razgleda unutrašnjost nekretnine. Ako ste prodaju prepustili agenciji za nekretnine, nastojte kao vlasnik izbjeći razgledavanje. Vaš potencijalni kupac je u sigurnim rukama.
3. Savjet: razumijevanje tržišta i vašeg idealnog kupca
Prije nego stavite nekretninu u prodaju, na tržište, promislite tko su vaši potencijalni kupci i što oni traže. Svaka ciljna skupina ima svoje specifične potrebe, a vaše razumijevanje situacije na tržištu može značajno utjecati na brzinu i cijenu prodaje.
Tko su vaši potencijalni kupci?
Mladi parovi koji možda traže svoj prvi zajednički dom, nešto moderno i blizu gradskog središta. Obitelji s djecom, s druge strane, vjerojatno će cijeniti komotnije nekretnine u blizini škola, parkova i drugih obiteljskih sadržaja. Investitori, pak, gledaju na ROI (povrat na ulaganje) i potencijal za iznajmljivanje kakav imaju mali stanovi u Zagrebu. Njima je u prvom planu dobra lokacija. Prepoznavanjem činjenice tko su vaši potencijalni kupci, možete prilagoditi strategiju prodaje.
Što je važno ljudima kod kupovine prvog stana? Kako ih privući?
Za mnoge, kupovina prvog stana je velika prekretnica. Naglasite prednosti vaše nekretnine koje bi mogle privući takve kupce. Ako je vaš stan blizu javnog prijevoza, škola ili parkova, to su sve detalji koji mogu biti odlučujući faktor u njihovoj odluci o kupnji.
Kako se nositi s emocijama prilikom prodaje nekretnine
Iza svake prodaje nekretnine krije se priča. Za mnoge, dom je mjesto gdje nastali najljepši trenuci, smijeh djece, proslave s obitelji, tihi trenuci razmišljanja uz šalicu kave ujutro. Rastanak s takvim mjestom može biti emotivan i bolan. Ali s druge strane, svaka prodaja je i novi početak, prilika za novim avanturama, novim sjećanjima i prilikama.
Kroz proces prodaje, važno je ne zaboraviti zašto želite ili trebate prodati svoju nekretninu. Možda je to zbog potrebe za većim prostorom, promjenom karijere ili jednostavno novim životnim prilikama. Kako brzo prodati nekretninu nije samo tehničko pitanje; to je i pitanje kako najbolje premostiti prošlost s budućnošću, zadržavajući najbolje iz oba svijeta.
S pravim savjetima i tehnikama, prodaja vaše nekretnine neće biti samo brza, već i isplativa. Osim što ćete dobiti najbolju moguću cijenu, dobit ćete i mir znajući da ste napravili najbolje za sebe i svoju obitelj.
I dok zatvarate vrata svog starog doma, otvorit će se nova, prepuna svega što ste zamišljali, možda i više od toga. Jer znati kako brzo prodati nekretninu znači i otvaranje vrata novim mogućnostima i snovima.